2detripcanada-usa.reismee.nl

Voorbereiding (onder voorbehoud van de mogelijkheden ivm reisbeperkingen)

Hey Google.... hoeveel dagen tot 22 april... 62 dagen zegt de aardige stem in de gsm.. Dat is de dag dat ik 51 wordt, en ook de dag dat Bianca, Quinten en ik het vliegtuig pakken vanaf Amsterdam naar Toronto. We zullen daar rond de klok van 13 uur plaatselijke tijd landen. omdat auto huren in Amerika zo duur geworden is, hebben we besloten naar Toronto te vliegen en daar een auto gehuurd via Turo app.. een Dodge Charger. Via deze app was het mogelijk om op een fatsoenlijke prijs een auto te kunnen huren.

Voordat we weggaan zijn er andere zaken die voorbereid moeten worden voordat we gaan, dit in tegenstelling van de reis in 2018. Nu zullen we de ArriveCan app moeten downloaden met allerlei gegevens, testen enz. .... Hier zal ik verder niet op ingaan.

Ook moest Quinten nog een paspoort hebben, en natuurlijk de Amerikaanse elektronische visa (Esta), en de Canadese elektronische visa (Eta), deze zijn inmiddels aangevraagd, en krijg je binnen een half uur op de mail goedgekeurd terug.

Wat is de bedoeling..

We beginnen in Toronto, vandaar uit gaan we terug (net als 2018) naar de Niagara Falls, ten eerste omdat het daar erg leuk was om te vertoeven, en ik wil deze gigantische watervallen aan Quinten laten zien. Daar zullen we 1 nacht blijven en een dag later via de Rainbowbridge, de Canadese-Amerikaanse grens oversteken.. Vandaar uit gaan we nog 16 dagen een rondtour maken, waar we een aantal steden/bezienswaardigheden/attracties, die voor (ons) interessant zijn, zullen aan doen, Ook staan er nog zaken op het programma die we willen zien, indien we de mogelijkheden hebben.

Een kleine impressie wat we gaan doen

We doen de staten New york,

Pennsylvania (indien mogelijk de Horseshoecurve in Altoona)

Ohio (Colombus en Cincinatti),

Kentucky (La Grange en Louisville)

Tennessee (Nashville (Hier zullen we hopelijk een vriendin van ons treffen, Deborah, en Memphis)

Mississippi (dagtrip)

Arkansas (alleen doorreis)

Missouri (St. Louis)

Illinois (Misschien Decatur, de reden leg ik nog uit) en Chicago zeker, met misschien een wedstrijd van de Chicago Cubs, die spelen in de tijd dat wij daar zijn de serie wedstrijden tegen de andere ploeg uit Chicago, de White Sox. (Cubs.com)

aansluitend terug waar we in 2018 ook waren, ons Michigan. Waar we zeker naar Lakeview, Gaylord , Ann Arbour en Detroit zullen gaan, waarbij we in Detroit proberen bij Les Gold en de Motown willen kijken de fordfabrieken (plants).

Daarna keren we via De Blue water Bridge bij Point Edward op interstate 94 terug naar Canada en Toronto voor de terugvlucht.

Waarom dit blog?

Ten eerste voor onszelf, zodat we op een later nog eens terug kunnen zien en lezen wat we gedaan hebben, waar we geweest zijn, en welke indrukken het op ons heeft achtergelaten.. En zodat onze dochters kunnen teruglezen en kijken wat we gedaan hebben en aan het doen zijn. Want Lynn en Luna (ook Quendoline :) ) gaan niet mee.

Ten tweede voor mensen in mijn omgeving en daarbuiten die het leuk vinden om dit te lezen, en eventueel er een eigen inspiratie uit te halen, indien je hierin interesse hebt, en om te laten zien dat je een mooie vakantie kan hebben, en budgetmatig niet duurder bent, dan 8 tot 10 dagen in een luxe resort in een van de warme landen..

Ik lees ook graag de verhalen van Diverse mensen met hun hobbies/werkzaamheden. De 1 is trucker (oud collega) en blogt door wat hij meemaakt in zijn ritten onderweg, De andere oud collega is helemaal gek van Italie en heeft zich inmiddels de taal zeer kundig gemaakt en knapt samen met haar man, Italiaanse oldtimers op en reizen daarmee naar de laars. Een ander bouwt op een kamer uitgebreide Marklin treinen, en gaat erg ver in deze hobby, maar is wel allemaal leuk wat ze meemaken en verzinnen.. Het is ook altijd leuk om weer een update te lezen.. (namen noem ik niet, ik heb ze geen toestemming hierom gevraagd), enzo zo zjn er nog een aantal mensen met dit soort verhalen en belevenissen.

Ik hoop dat je het leuk vindt om het te lezen, graag, zo niet, dan niet, een verplichting is het nooit. Vul eventueel de mailinglist in

We proberen elke dag een update te plaatsen als we geland zijn,

Laat een reactie achter als je dat wilt, echter discussies over een en ander heb ik liever niet. Het is ter entertainment, niet om iemand tegen de schenen te schoppen.

Tot de 22ste april :)

Reacties

Reacties

Marie jeanne ubachs

Ik wens jullie een suoer gave vajantie toe.. Geniet ervan...

Gil

Ben benieuwd naar jullie belevingen en indrukken! Heel veel plezier en geniet ervan!!!

Susanna

Ik wens jullie vooral een goede en veilige reis ... veel plezier en ga jullie belevenissen zeker volgen
Wees voorzichtig en blijf gezond lieverds

Anja Bessems

Wens jullie heel veel plezier en doe voorzichtig. Blijf gezond en genieten zolang jullie dat kunnen doen.

anne

Wens jullie heel veel plezier toe met deze mooie reis. Blijf het zeker volgen.

Karin Baumanns

Wat gaaf. Heel veel plezier met jullie trip. Veilige reis en blijft gezond. Ik zou jullie zeker volgen.

Sjef en Gwenda.

Heel veel plezier en geniet ervan! X

Saskia

Heel veel plezier. Ik weet uit eigen ervaring hoe mooi Canada en Amerika zijn...

Conny Tummers

Ik wens jullie een onvergetelijke vakantie. Ik blijf volgen .

Chantalle ter Haar

Lot mar goa !
Geneet van alles en elkaar en ich leas geer mit
Gruss van ut Chantalle

Tamara Jager

Een hele fijne en onvergetelijke vakantie gewenst

Marcel Poorts

Veel plezier en geniet ervan.
Gr. Marcel

Anneke Smeets Leeuwen

Alvast heel veel plezier met de voor bereiding
En een geweldig mooie vacantie wensen wij jullie

Isi

Lijkt me super ik wens jullie fantastische 16 dagen ?

Gossina

Wij wensen jullie een fijne vakantie ,mooi weer en tuurlijk een veilige reis ???
Gossina ,Rick en Kim

Ton en Ingrid

Heel veel plezier ..en geniet van alles..
We lezen met jullie mee en zullen zeker van quinton het hele relaas horen..
Mooie vakantie samen voor jullie allemaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!