2detripcanada-usa.reismee.nl

Gaylord - Frankenmuth - Ann Arbour - Detroit

Dinsdag om 09.00 uur uitgecheckt bij het America's Best Value Inn motel net ten zuiden van het Centrum van Gaylord, Nog even wat foto's gemaakt van het Zwitser getinte dorp, en wat chips in chocolade gekocht bij de plaatselijk Alpine Chocolade Winkel, (Ja Chips met Chocolade, zeer lekker)

Dan nog ff langs Derminers, mijn favoriete winkeltje wat drinken gekocht, is een klein houten winkeltje halverwege de weg naar ken, op Old Highway 27. Met een wc die buiten staat als houten poepdoos :), Vandaar uit via Mancelona Road, terug naar Ken op de White Cloud Trail, een weg midden in het bos. Waar letterlijk niemand woont. Alleen hij en een viend Danny. Daar bij hem, en de snowmancam zouden we nog ff voor de camera verschijnen, omdat de meisjes ons wilden zien (snowmancam.com of earthcam.com zoeken op snowmancam).

Nog ff wat foto's gemaakt van de tientallen diertjes die er zijn (eekhoorns, vogels en als we er niet bij zijn herten, porkypines, wasberen, en zwarte beren, maar ook kalkoenen)

Na 15 minuten vertrokken richting Frankenmuth een rit van ongeveer 2.5 uur naar het midden van Michigan.

Dit stadje is gesticht door Duitsers uit Beieren, en is dan ook compleet Duits ingericht, met de typische stijl,

WIj gaan echter naar Bronners. De grootste kerstwinkel ter wereld, met meerdere ingangen, en een zeer grote parkeerplaats.

Je weet binnen niet wat je ziet, zoveel kerstartikelen, gesorteerd op thema, en kleur, van sport, tot engelen van motoren tot landen (ja ook Nederland), Rekken vol, meters lang 3 hallen vol. Prachtig om te zien. Ze betalen 1250 dollar per dag aan stroom door de vele lampjes. en er branden er een paar miljoen. Ze verkopen er meer dan 2 miljoen kerstballen per jaar....

We kijken onze ogen uit, eten er een hotdog met een koffie (lekker met zijn 3en voor 13 dollar), en rijden onze dag vol naar Farmington Hill net buiten Detroit, hier hebben wij ons hotel (motel 6), Meer was er op de dag niet te beleven, het heeft de hele dag gigantisch geregend. 's avonds in een plaatselijk family restaurant kippetje-friet gegeten..

Wel hebben we ons afgevraagd of het kan, dat een Amish (kwam ik met 2 zoontjes tegen op de wc) die zelf geen stroom hebben, auto, alles wat met electra te maken heeft, of brandstof besturing, dat hij wel zijn handen aan de elektrische handendroger aan het drogen was.... kan dat ??? mwhahaha.

Vanmorgen eens ff beetje uitgeslapen, we zijn een beetje moe van het vele reizen en zijn blij dat het niet meer zoveel kilometers zijn, we hebben er inmiddels meer als 5000 gehad, en natuurlijk ook superveel dingen gezien, en meegemaakt. Dus eigenlijk willen we afwachten wat de dag brengt.

We gaan als 1ste naar de Walmart, ik heb een oud collega van een bedrijf waar ik een aantal jaren geleden gewerkt heb (met plezier), beloofd in 2018 om een T-Shirt te kopen van Michigan Wolverines, in 2018 kon ik het niet vinden, nu vond ik er genoeg, komt misschien ook omdat ze kampioen geworden zijn in 2021, Hun merkteken geel shirt, gigantisch blauwe M op de voorkant.

Deze gekocht, en dan maar door naar het stadion van de Wolverines. Deze ligt in Ann Arbour, en zijn in 2018 er ook geweest, maar wil Quinten toch graag het op 2 na grootste veld stadion ter wereld laten zien (105.000) toeschouwers. En dat voor College football, want Ann Arbour is de Universiteitsstad van Michigan.

Zeer mooi en groot stadion.. Wat foto's gemaakt, geprobeerd om binnen te komen, maar het is compleet afgesloten.. jammer...

Dan wil ik Quinten een stukje van de 8 mile Road laten zien. Deze weg is beroemd en berucht, en Eminem heeft er een lied en film naar vernoemd. Aan de noordkant van deze weg wonen de rijke blanken in de Suburbs, en ten Zuiden de arme zwarten.. Het is nu een stuk minder, maar voorheen was het de letterlijke scheidslijn.

Op de 8 mile road ligt de American Jewelry & Pawn, de Lommerd of pandhuis wat bekend geworden is door Hardcore Pawn op tv.

Met Eigenaar Les Gold, Seth Gold en Ashley Gold.

We parkeren de auto, en lopen naar binnen. We kijken rond in de winkel, waar van alles te koop is. letterlijk van alles, van machines, tot motoren, muziekinstrumenten, sportsmemorablia etc. Een man sprak ons aan en vertelde vrolijk over het bedrijf, ze zaten onderling elkaar voor de gek te houden, en was er zeer ontspannen. We moesten wel een T-shirt kopen anders kwam hij niet naar voren... Dus dat maar gedaan, anders waren we voor niks gekomen, en dat wilden we niet, hij kwam het T-shirt tekenen, en maakte kort een praatje, en maakten de gewenste foto's, was heel leuk, en zeer vriendelijk... wij weer ontzettend blij, en zijn erna ook maar vertrokken..

als volgende zijn we naar 2 plaatsen gegaan. Wij hebben in Margraten een graf geadopteerd, en in Henri Chapelle, een graf,

Van het graf in Margraten heb ik nagenoeg alle info over, over de man in JHenri Chapelle niet, en deze kwam uit Detroit, wij zijn naar zijn oude plek waar hij gewoond heeft geweest op 1810 East Ford Street, en de plek waar zijn moeder tot aan haar dood in 1949 gewoond heeft, Namelijk Eloise, een mentaal ziekenhuis, armenhuis en boerderijk een complex met rond de 70 gebouwen. Daar is zij ook ergens begraven, misschien dat hun info hebben, bij het gebouw wat er nog is, was niemand, en men zegt dat het er binnen spookt... (Haunted), Er staat wel een adres van een Museum op die archieven hebben, daar zijn we nog heen gereden, maar dat is alleen op zaterdag geopend.... dus alle gegevens maar opgeschreven, filmpje gemaakt voor de Fieldsofhonor-datbase.com pagina, en weer door...

Ik wil Quinten de stadions van Detroit laten zien, het Ford Field, waar de NFL CLub de Detroit Lions Spelen, een gigantisch overdekt stadion waar een slordige 80.000 mensen in gaan.. ernaast licht comerica park, het stadion van de Detroit Tigers, er gaan ook een slordige 45000 bezoekers in.... En is gigantisch groot... We parkeren de auto, vlakbij en zien dat er een wedstrijd gaat beginnen, dus de auto maar snel verplaatst en tickets gekocht..... Hebben we helemaal boven in het stadion gezeten en genoten van wat we zagen, tussen de innings door worden spellen gespeeld, gekke cams (Home Alone, mensen die alleen gekomen zijn), dressed voor de Wrong ocassion, verkeerd gekleed voor, iemand met een kostuum aan, of fans van andere clubs, worden dan ff in de kijker gezet. (Ja dat kan daar, niet zoals bij ons dat de rivaliserende mensen de kop wordt ingeslagen, hier zit alles door elkaar.... een van de redenen dat ik dit leuker vind. Tussen de 2 helften wordt natuurlijk het liedje gespeeld, wat in elk stadion bij elke wedstrijd tussen de 1ste en 2de helft van de 7de inning wordt gespeeld

Take me out to the ball game
Take me out to the crowd
Buy me some peanuts and cracker jacks
I don't care if I ever get back
And it's root, root, root
for the home team
If they don't win, it's a shame
Cause it's one, two, three strikes
You're out
At the old ball game.

Er is meestal een ere zanger (oud lid, een erelid, of zo) die het zingt en het publiek zingt mee, valser kan niet

Dan moet je nog een gek dansje doen tussen 2 andere innings. en als je dan op de camera in het stadion verschijnt, win je een club shirt... deze hebben we maar overgeslagen.. hahaha.

Helaas verloor de Thuisploeg de wedstrijd met 7-2 van de Pittsburgh Pirates (bij dat stadion (PNC Stadium) zijn we in de 1ste week geweest)

Buiten vlug de tas opgehaald, en nog ff op de foto met de gigantische tijger, en er zit een man op emmers en pannen te drummen, en klinkt geweldig, we gooien hem nog een paar dollars in de emmer.....

Er staat een politiewagen naast, met 4 agenten erin, en ik vraag netjes of we een foto mogen maken van de auto, ze stappen allemaal uit en gaan stoer voor de auto staan, en kunnen leuke foto's met ze maken. alles zeer ontspannen.

Erna nog ff naar de Walmart om eten te halen, en dan naar super 8 in Sterling Heights een Stadsdeel ten noorden van het Centrum , ongeveer een half uur rijden van het stadion, waar we de komende nachten zullen verblijven, een lekker goed motel met was mogelijkheid, dus de machine loopt al...

Zoals ze in Frankenmuth zeggen Guten nacht