2detripcanada-usa.reismee.nl

Dwight Illinois, Einde Route 66, Chicago en Holland Michigan

Het is zondag, ff lekker lui begonnen vanmorgen, ontbijtje in het Hotel, vandaar uit rond 9 uur naar de 1ste locatie gegaan in Dwight van Route 66, Een Service station, met de vrijwilliger die er sinds 1948 komt, wat een leuk locatie is het daar, garage is nog compleet ingericht. Er staat een T-Ford ingericht als brandweer auto binnen, waar we op mogen zitten voor de foto's, Alles originele Spullen, buiten oude Texaco pompen, helemaal geweldig, bekijk de foto's maar eens. Er waren 3 vrijwilligers daar, die het allemaal in geuren en kleuren deden vertellen. Ik had op de route 66 app gezien, hoe het eruit zag, en deze wilde ik absoluut aan doen.

Vandaar uit weer verder op de route 66 richting Chicago, we komen nog langs een oude gevangenis met 2 cellen, en nog langs prachtige plekjes, tegen 14 uur rijden we Chicago binnen, en daar eindigt ook plots de Route 66.

In Chicago zijn we eigenlijk alleen geïnteresseerd in de stadions, en vooral het Wrigley Stadium, het stadion van de Chicago Cubs die in de MLB spelen (Honkbal), ik zou hier graag een wedstrijd willen zien, maar deze is dinsdag pas, en dat gaan we niet redden, dat vind ik erg jammer, ik had me er zeer op verheugd, ik volg deze club al een jaar of 4..

Wel maken we een aantal foto's bij het stadion, en lopen er ff rond, grappig zijn ook de rooftop tribunes die op de naastgelegen gebouwen liggen, en van waar je onder het genot van hapje en drankje, en een diner vooraf naar de thuiswedstrijden kunt kijken. Wrigley stadium is gebouwd in 1914 en nog steeds in dezelfde stijl, wel is het in de loop der jaren verbouwd, en is er een enorm mooi spelershonk aangebouwd, Er kunnen net iets meer als 40.000 bezoekers in, en is op een na oudste MLB stadions in Amerika, het oudste is Fenway Park, waar de Boston Red Sox Spelen, deze is gebouwd in 1912.

De meeste andere stadions zijn moderner, en ook veel duurder gebouwd. Veelal door Populous Engineering. en kosten dan ook 100en miljoenen dollars, deze stadions liggen nagenoeg allemaal in de stad zelf. We zijn er langs een paar gekomen, PNC stadium in Pittsburgh van de Pittsburgh Pirates, Busch stadium in St. Louis Missouri, van de Cardinals. En na het bezoek van Wrigley Field, zijn we nog bij het guaranteed Rate Field van de White Sox gereden, ook een club uit Chicago die in de MLB spelen. Chicago is een enorme stad, we hebben een aantal filmpjes en foto's gemaakt, aan de oostkant ligt een 2x 4 baans weg die langs de kust van Lake Michigan van onder naar boven loopt en retour, en vandaar hebben wij wat opnames gemaakt.

Na het bezoek aan Chicago besluiten we om in Holland Michigan te gaan overnachten, dus rijden we nog 150 km via de I-80, I-94, I-90 naar Holland, deze weg loopt via de staan Indiana. we komen rond 21 uur aan in het days inn, een net hotel, waar we gaan overnachten, het is lekker vroeg in bed vandaag, morgen moeten we nog een heel stuk, we willen Quinten een aantal dingen laten zien, en er is 1 ding bij waarvan wij gezegd hebben, dat we er niet heen zouden gaan, maar daarover morgen meer..

Zoals ze hier overal zeggen als je naar buiten gaat..

Have a good one...

We hebben hier zeer slecht internet en kunnen geen foto's op loaden, deze volgen vanavondd

Chantalle

Nou dan ben ik beide waar jullie niet! heen gaan.?

Chantalle

Benieuwd moet dat zijn natuurlijk??‍♀️