2detripcanada-usa.reismee.nl

Laatste dag Niagara, naar Hermitage Pennsylvania

Tja, vanmorgen zeer vroeg wakker, dus nog niet gewend aan het tijdsverschil , om 05.30 uur al wakker en dan kunnen we niet meer slapen.

Het hotel waar we zitten is niet al te top, maar zeker ook niet de slechtste. Hier in Niagara worden deze bijna allemaal beheerd door Indiers.

Wel een goed ontbijt gehad in het motel, dus dat is weer een meevaller. Hier en in Amerika is een ontbijt niet gebruikelijk als je iovernacht in een Motel.

Vandaag gaan we terug naar de Falls, We maken nog wat mooie foto's van ons op een plek waar we eigenlijk de auto niet mogen zetten en worden daarna, we stonden er niet alleen, door de politie weggejaagd. We waren net klaar met foto's.

Niagara.. Een plaats in de Provincie Toronto, waar de wereldberoemde Niagara watervallen liggen, deze verbinden Lake Erie met Lake Ontario, Hier in deze regio zijn zeer veel prachtige meren..

Bekijk de foto's eens...

In Niagara zijn op en om Clifton Hill heel veel attracties, het is er net een kermis/kleine Las vegas, heel veel Hotels, winkeltjes, en restaurants, we hebben er in 2 gegeten. Boston Pizza en Rainforrest Cafe. Ik moet wel zeggen, dat het hier nogal duur is..

Van de attracties zijn we naar Birdkingdom geweest en heeft Quinten op de kartbaan gereden.. Birdkingdom is een heel groot huis met verschillende soorten vogels, spinnen en slangen in een hele mooie setting.

We zijn tot 14.00 uur in Niagara gebleven waarna we via de Rainbowbridge naar Amerika gegaan zijn. BIj de grens moeten wij ons melden in het kantoord van Homeland Security waarbij onze vingerafdrukken genomen worden en waarbij we ook een inreis stempel in de pas krijgen, Ook hadden wij de Esta (electronisch Visum) aangevraagd voor ons 3en. Tot voor kort was dit niet nodig, maar nu blijkt dat het verplicht is, of je moet weer een I-94 formulier invullen, maar dat is ons gespaard gebleven.

dashcam passeren grens Canada-Amerika via Rainbowbridge.

Vakantie Amerika En Canada, passeren van de Rainbowbridgw - YouTube

Na een oponthoud van een Uurtje aan de grens, kunnen we onze weg vervolgen naar Amerika, waarbij we door de 1ste staat heen komen, de staat New York, bijnaam de Empire state. van hieruit, omdat we niet exact wisten hoe lang we in Niagara moeten we maar 300 km rijden naar Hermitage Pennsylvania, de 2ste staat. Niet zo'n hele interessante trip, wel grappige dingen onderweg te zien, de vele enorme trucks, caravans (rv's),

Rond 19.00 uur zijn we bij Econo Lodge aangekomen, waarbij we naar het inchecken, naar de Walmart 5 mijl verderop ff inkopen gedaan hebben, bekers, borden, bestek, en ontbijt. Dit kopen we anders krijgen we onderweg alleen maar vettig en ongezond ontbijt, en daar hebben we niet altijd interesse en zin in. Ze vermelden bij elke maaltijd wel het aantal calorieën, maar veranderen aan het voedsel zelf nog niet veel.. 800 tot 1000 calorieën zijn normaal, maar dat kan ik niet altijd hebben...

Tevreden van de 1ste 2 dagen vallen we al vroeg in slaap, vandaar dat ik op 24-4 dit blog pas schrijf... we waren doodmoe..