2detripcanada-usa.reismee.nl

Hermitage Pennsylvania naar Dayton Ohio

GIsteren een lange trip gereden, we wilden niet alleen op de interstates blijven rijden, want dan zie je eigenlijk niet zoveel, dus net buiten Hermitage de us route 208 en 8 opgereden richting Pittsburgh, komen we door het landschap heen van het prachtige Pennsylvania, Bekijk de foto's maar eens. Mooie huisjes, vrijstaand, front porch voor de deur, 2 stoelen. wel een auto ernaast, geen auto ernaast (amish), schitterend gebied om doorheen te rijden.

Op een gegeven moment, rijden we door het plaatsje Volant, (Lawrence County) en rijden van boven naar beneden een schitterend dorpje binnen, al vlug zag Quinten dat er een parkeerplaats met picknickplaats was, dus vlug de auto geparkeerd en Mainstreet in gelopen, BIj de parkeerplaats is een flinke beek waar heel veel mensen aan het (vlieg) vissen zijn, prachtig uitzicht daar, schitterende huisje, winkeltjes, met keukenspullen, drank, sigaretten, restaurantjes, een trein omgebouwd tot winkeltjes.

Volant:

We spraken Lynn aan, een bewoner van het dorpje, en hij vertelde ons over de bewoners, en dat hij hobbyboer is, en in Reel estate doet (makelaar), en dat het dorpje nogal wat achterstallig onderhoud had, omdat de county office, eigenlijk niet wilde dat er toeristen komen, jammer genoeg, Hij vertelde ook ons hoe je Pittsburgh moet inrijden, via een spectaculaire manier, maar dit later...

Ook vroegen we hem of er nog Amish in de buurt zijn, want hierom staat de staat Pennsylvania om bekend, Hij wijst ons de weg achter een kaasfabriiek, En inderdaad, daar staan er heel veel.. Wij hebben er onder het langsrijden foto's en filmpjes opgenomen, deze mensen willen niet in het gezicht gefilmd en gefotografeerd worden, en dat respecteren we.

Tegen 12 uur vertrekken we dan richting Pittsburgh, waar we volgend Lynn via de Fort Pitt Tunnel moeten rijden, waarbij we bij het uitrijden van de tunnel direct een spectaculair uitzicht krijgen van Downtown Pittsburg,

oordeel zelf:

We hebben nog wat rondgereden in Pittsburgh, en de nodige foto's gemaakt, Pittsburg staat bekend om de voormalige staalfabrieken, De NFL Club PIttsburgh Steelers, is hier een afleiding van. En heeft een stadion (Heinz stadium), waar een slordige 65.000 mensen in kunnen, ernaast ligt het stadion van de Pittsburgh Pirates, een een Honkbal club uit de hoogste divisie uit de Amerikaanse MLB series, en Spelen op PNC Stadium, waar ook een kleine 40.000 toeschouwers in kunnen. In Pittsburgh komen 2 rivieren samen, de Allegheny (daar waar de county naar vernoemd is), en Ohio River, Omdat Pittsburgh bekend staat om zijn staal, staan hier prachtige bruggen, Helaas was brug 6 over de Allegheny River, naast het stadion van de PIrates gesloten voor groot onderhoud, maar toch wat mooie foto's kunnen maken. Tegen 16 uur vertrekken we richting Dayton Ohio. Een trip van ongeveer 400 km, waar we ons hotel geboekt hebben, via booking.com, nog ff wat inkopen gedaan bij de Walmart, ff rondgezocht, wat er hier in de buurt te doen is.... en gevonden, daarvan morgen meer,

Guten Nacht

Gil

Leuk verhaal en mooie foto’s Pat.