2detripcanada-usa.reismee.nl

Dayton - Lagrange - Nashville Tennessee

Nog steeds zijn we niet helemaal gewend aan de tijdswijziging van 6 uur eerder. Dus vroeg in bed, maar ook vroeg eruit. Lekker op tijd ontbeten.

Onderweg naar Dayton, zagen we net voor de afslag een bord staan, van het National USAF museum net buiten de stad Dayton. Omdat we niet wisten wat ons te wachten stond, en wij er toch nieuwsgierig waren.. zijn we erheen gereden. Ligt het National Museum of the USAF (United States Airforce) op het terrein van de Luchtmachtbasis Wright-Patterson. Een gigantisch terrein, ten noord Oosten van Dayton Ohio. Na, op een gigantische parkeerplaats de auto geparkeerd te hebben, zijn we naar de ingang gelopen, na het verzoek of we alle wapens wilden inleveren werden we verrast met 4 hangars vol met vliegtuigen van de Airforce op chronologische volgorde beginnende in 1912. Schitterende toestellen, Vliegtuigmotoren, Kleding, Raketten, neutronen- en atoombommen, een hele hal vol Amerikaanse en Duitse Toestellen uit de 2de wereld oorlog, waaronder de Messerschmitt, de B17, en de B24. een hal met de B52, De B2 stealth bommenwerper, maar ook de Presidentiële Toestellen van John F. Kennedy, Clinton, Bush, Truman en van Eisenhower. De laatste toestellen, mag je zelfs van binnen uit bekijken, entree gratis. Veel vrijwilligers/veteranen die er wat over willen vertellen. Prachtig, we hebben daar ons de ogen uitgekeken, in de foto serie hebben we een kleine impressie gemaakt, wil je alle foto's zien, de koffie staat klaar na de vakantie :). Oh ja, er staat ook nog een motor van OCC orange county Chopper, een Motor gebaseerd op de F12 Raptor,...

om 12 uur vertrokken we naar Lagrange, een zeer oud stadje wat bekend staat om street running,

Street Running betekent dat de trein letterlijk door de straat rijdt. Treinen van het bedrijf CSX rijden een route van Cincinatti naar Louisville Kentucky en retour, soms 11 tot 23 treinen per dag. ze rijden met 10 mijl per uur de stad in, en als de 1ste loc (soms zijn het er meer, tot 4 stuks, de stad verlaten heeft loopt de snelheid op tot 20 mijl per uur... de wagons die kunnen bestaan uit vloeistoftanks, staal. kolen, auto's en noem maar op, kunnen oplopen tot 110 wagons waardoor het wel een half uur kan duren voordat er een trein gepasseerd is, daarom hebben ze ook aan 2 kanten van het spoor polite, ambulance en brandweer.

Buiten dat bestaat het stadje, uit zeer oude huizen met een leuke history, en veel verhalen over de burger oorlog. Zeer de moeite waard.

Helaaaaasssssss is er in de tijd dat we er waren geen trein gekomen, we zijn er om 18 uur vertrokken, omdat we nog 300 km naar Nashville moesten rijden.

Onderweg kregen we het fenomeen dat het plotseling vroeger werd. rond 19.30 uur was het plotseling weer 18.30 omdat we van Eastern Time (6 uur vroeger als Nederland) naar Central Time gingen (7 uur vroeger als Nederland, het is hier nu op dit moment 09.09 'smorgens, in Nederland is het nu 16.09...

Helaas werd het weer niet al te best, en zijn we met een kleine pauze bij een Visitor center (deze vindt je op de interstates als je een staat binnen rijdt, en zijn geweldig mooi ingerichte gebouwen met toiletten en ruimtes waar je veel boekjes en info vindt over de staat. Die van Tennessee was helemaal ingericht in de stijl van de Staat. Tennessee. Beetje de stijl van het wilde westen.

Na de pauze zijn we de resterende tijd naar Nashville gereden. Warna we naar het inchecken ff nog naar de Walmart zijn gegaan voor wat inkopen... Zeer moe zijn we in slaap gevallen, de 1ste 1600 km zijn gereden...