2detripcanada-usa.reismee.nl

Nashville Tennessee

We hebben in het begin van de vakantie besloten 2 nachten in Nashville te blijven, omdat we hier nogal wat te doen hebben.

Om te beginnen willen we natuurlijk de Grand Ol Opry zien, deze Concertzaal ligt ongeveer 10 kilometer van het hotel af. Het walhalla van de country muziek, en alle grote Country sterren hebben hier een optreden gehad. Van hieruit wordt er wekelijks een show gemaakt die door miljoenen Amerikanen wordt bekeken, we zijn er ruim voor de middag, mooie omgeving, en wat souvenirs gekocht in het winkeltje, niet gekozen om de tour te maken, omdat dit toch ff 75 euro kost, voor een uur, wel leuke foto's gemaakt voor de ingang, daarna toch maar vertrokken naar het centrum van Nashville, met als hoogtepunt.... Broadway.

Broadway begint onder bij de Cumberland Rivier en loopt de berg op, ongeveer 2 kilometer. Er ligt daar cafe naar cafe, of restaurant na Restaurant, in 98% van de zaken speelt live muziek, Country, maar ook rock muziek, als je op straat staat, komt uit elke hoek wel geluid, De Amerikanen vinden het prachtig, De sfeer is goed, er wordt gedanst, en er zijn goede optredens,

De straat is vol met neon verlichting, mensen, bierfietsen, en ook zwervers, maar daar hebben wij geen last van gehad..

We hebben tussentijds nog een bezoek gebracht aan de John Seigental brug, die onderaan Broadway ligt, en die als voetgangersbrug over de Cumberland Rivier loopt, bijna tot aan het Nissan Stadium van de Tennessee Titans. Een NFL Club uitkomende in de Zuidelijke divisie. Op deze brug heeft een van de meest bekende Country zangers Alan Jackson een van zijn Lp's foto opgenomen,

we hebben de plek denk ik gevonden

We hebben nog een paar mooie foto's gemaakt, waarna we teruggegaan zijn naar Broadway, Om wat te gaan eten, onze keuze is gevallen op de Wereldberoemde Jack's Bar-B-Que, en we bestellen een Family pack met 2 soorten bonen, een soort brood wat op cake lijkt, en barbecue saus. Het eten was inderdaad zeeeer lekker.

Na het eten gaan we weer wat rondlopen, we komen bij het bridgestone stadion uit, een ijshockey stadion van de Nashville Preds (Predators), Een ijshockey club uit de Hoogste divisie van de NHL, ze spelen vandaag tegen de Calgary Flames..

We staan buiten voor de poorten eens te kijken wat er allemaal gebeurd, wordt er een tent opgebouwd, van de Atlanta Braves, de huidige wereldkampioen uit de MLB (hoogste Divisie Honkbal), Hier kon je op de foto met de Cup die ze gewonnen hadden, Dat hebben we dus ook gretig gedaan...

Ondertussen zijn we een stuk verder gelopen. En zien 2 Politie motoren staan, 2 harley's met bijbehorende politie agenten. Omdat we bleven kijken, kwam een van de agenten naar ons toe, en vroeg of hij op de motor kon zitten, nou dat regelde hij in 10 seconden, hij mocht ook nog eens ff flink gas geven, wij hadden de grootste lol, nog een visite kaartje gekregen, een hand, en toen was het tijd om naar de auto te gaan.

We hebben daarna nog foto's gemaakt van de verlichte seigentaler Brug, Het capitool van Tennessee, en het Belmont Mansion, een huis wat een belangrijke rol gespeeld heeft in de slavernij periode.....

Al met al een schitterende dag. Zoals ik hem voorgesteld heb, helemaal te gek

Oh ja, we zijn nog ff naar de Walmart geweest, stappen we uit, staat er achter ons een Nederlands Volkwagen busje, met 2 Nederlanders erin die ff rondreis gingen maken van 6 maanden..........................jalours.... wel grappig om een Nederlands kenteken te zien hier...