2detripcanada-usa.reismee.nl

Springfield Missouri Route 66 naar St. Louis Mo, dan door naar Dwight Illinois

2 dagen verder...

Gisteren geen blog geschreven, wat op een normale dag moest lijken, veranderde plotseling..

Na een uiteindelijk goed hotel in Springfield, willen we vanaf Springfield, de laatste deel afmaken van de Route 66 naar Chicago, als voorproefje voor de hele Route 66. Alhoewel ik denk dat het westelijke gedeelte mooier is, komen we toch leuke dingen tegen. Allemaal authentieke dorpjes, gebouwen, wegen, bruggen en noem maar op, de camera's lopen aan een stuk. We beginnen in Springfield bij het visitor center, waar we als 1ste moeten inschrijven in het gastenboek, en een pin moeten plaatsen van het land waar we vandaan komen, das al grappig. De zeer vriendelijke vrouw geeft ons alles wat we willen qua informatie, en kopen en paar souvenirs.. buiten wordt er nog een foto gemaakt, en we beginnen te zoeken naar de wegen, ondanks het staat aangegeven, is het soms lastig, omdat er sowieso meerdere routes zijn, ivm het verleggen van de route in de loop van de jaren.. Een groot deel richting St. Louis ligt langs de I-44, en als je de navi gebruikt, dan loodst deze je al de interstate op. Maar dat willen we niet, dus..... navi uit... maar dan blijken de borden niet altijd aansluitend te zijn.... We komen er een dag later achter, dat er complete apps zijn met de route en met de bezienswaardigheden.....

tegen 17.00 uur komen we aan bij een van de mooiere gebouwen op dat moment.. de Fanning Outpost General Store in Cuba Missouri, binnen een kentekenplaat gekocht. en een stempel in het route 66 paspoort gehaald, we stappen in de auto... .hij start niet meer... klik klak is het enige wat we nog horen, nog een meevallertje, we hebben ook geen internet we zijn te ver van de bewoonde wereld, de vrouw in de winkel kan/Wil niet helpen.... Quinten heeft de motorkap open, maar naar een motor kijken, heeft geen effect....... wel effect is dat een bewoner die net langs komt rijden, vraagt of we hulp kunnen gebruiken, hij stelt zich voor als Ron, en start de auto over.. auto loopt weer, maar we willen niet het risico lopen dat we weer stop staan...

Hij belt een vriend, en brengt ons erheen... omdat hij blijft lopen is de dynamo in ieder geval niet kapot.. dus accu of startmotor blijven over..... We komen midden in een echt Amerikaans dorpje aan (Cuba) en bij Jason en zijn vrouw Kerry.. deze heeft een loodsje waar hij een garagebedrijf heeft..... na 10 min is hij eruit.. startmotor kapot...... hij bellen met de plaatselijke startmotor gigant... en wat denk je...... ze hebben hem op voorraad.. hij wilt hem halen..... en hem er ook meteen onderzetten..... nu de prijs nog, is een huurauto.... ik wil vooruit betalen, maar dan wel centjes terug... eigenaar gaat na ff hakkelen, eerst proberen dat hij het kon maken, moesten wel wel ff 2 dagen wachten.... met een dikke nee was het bezegeld dat Jason de Charger weer aan de gang brengt.... na 2.5 uur en de rekening betaald te hebben..... weer op weg naar St. Louis.... aangezien het stikdonker is, en wij het hotel al geboekt hebben, pakken we dan toch maar de insterstate. en arriveren rond 21 uur in St. Louis, waar we overnachten in een motel6..

Ik wilde aan het blog werken...... reisstekker gesneuveld. althans... hij doet niks meer, kan dus geen stekkers insteken, en niet de accu's van de camera's flitsers, tandenborstel, laptop en telefoons opladen.... Dus vandaar geen blog gisteren...

Doodmoe gaan slapen, het was inmiddels 23.30

Vanmorgen om 9 uur alles weer ingepakt. zoals elke morgen ff met de meisjes gebeld, we missen ze heel erg.. daarblj heeft Luna ook nog eens de waterpokken, en ziet er na een week al iets beter uit. maar telkens op de camera brak mijn hart... :(

in St. Louis ff naar de Walmart om een reisstekker te kopen, en een nieuwe koffiebeker, want we zijn er 1 verloren.. ..we hadden deze gekocht om op de kamer koffie, melk etc te drinken... ook ff getankt, we blijken in Illinois te hebben overnacht, en niet in Missouri, net over de grens, en we willen nog tanken... maar omdat in Illinois de benzine een stuk duurder is (1 dollar per gallon meer), tanken we ook weer in Missouri, vlak in de buurt van de Walmart..

Vandaar uit rijden we weer de route 66 af richting Chicago.. komen wederom langs prachtige stadjes en dorpen met heel veel mooie dingen om te zien en doen.. we maken er gretig gebruik van, en zullen naar verwachting morgen pas in Chicago aankomen... Springfield Il. Normal Il. Lincoln, Williamsville, Bloomington... stuk voor stuk mooie plaatsen met veel te zien..

Ondertussen in de loop van de middag krijgen we een Tornado warning... om de 10 minuten een update op de gsm. En het betreft ook telkens de steden en counties waar wij verblijven, maar omdat de mensen op ons heen niet gek reageren, doen wij dat ook niet... echter tegen het eind van de middag, komen we in een thunderstorm terecht, en het stormt en regent zo hard, dat we met nog een paar auto's de auto onder een brug neerzetten, het is lastig om op de weg te blijven... Na een 20 minuten wordt het al beter,..

en vervolgens onze weg....

We boeken alvast een kamer, bezoeken de laatste gebouwen voordat we in het donken Dwight binnen rijden.. hier slapen we in het super 8 motel... ernaast ligt een pizzaboer. en eten daar gezellig met de eigenaren een pizza met een cola.... die van Quinten was zo heet.... hij is nog aan het blussen met de cola ......